Taksonomi for læringsmiljø

Feedforward - hvilke mål arbejder vi hen imod?

Mål: Læringsmål/hensigt er gjort tydeligt for eleverne

 

  • alle mine lektioner har en tydelig visuel plan.   

  • en overvejende del af mine forløb er tilrettelagt ud fra læringsmål, som eleverne præsenteres for i starten af forløbet, så aktiviteterne kobles til læringsmålene.

  • en overvejende del af mine forløb er tilrettelagt ud fra læringsmål, som eleverne præsenteres for i starten af forløbet og undervejs, så aktiviteterne kobles til læringsmålene.

  • alle mine forløb er tilrettelagt ud fra læringsmål og tegn på læring, som eleverne præsenteres for i starten af forløbet og undervejs, så aktiviteterne kobles til læringsmålene.

 

Feedback (og feedforward) - hvordan klarer jeg mig, og hvad er mit næste skridt?

 

  • størstedelen af mine lektioner afsluttes med evaluering på den opstillede plan.

  • en overvejende del af mine forløb afsluttes med en evaluering af elevens læringsudbytte og denne viden anvendes formativt.

  • en overvejende del af mine forløb evalueres undervejs og ved forløbets afslutning. Disse data anvendes formativt.

  • alle mine forløb evalueres undervejs og ved forløbets afslutning. Disse data anvendes formativt.